Szakmai előadás, nyílt nap – Zalaegerszeg


Ahogy tegnap ígértem, egy kicsit bővebben beszámolok a tegnapi szakmai napról. Közel fél éve járok le rendszeresen Zalaegerszegre, ahol egyre többen “begolyóznak”, azaz használják a kettlebellt. A programokat Gáspár Lászlóval egyeztetve tartom, aki az XXL Fitnesz Wellness Központ ügyvezetője és – rendületlenül! – készül az RKC Instruktori kurzusra. 🙂

Laci barátom meghívta a zalaegerszegi sportolók krémjét, különböző szakosztályokról – sajnos nem mindenki tudott eljönni. Akik képviseltették magukat:
ZTE FC Csank János (vezetőedző), Vass László (pályaedző) és Horváth Győző (kapusedző)
ZTE KKVölgyi Péter (vezetőedző)
Zalaegerszegi Boksz KlubFüzesi József (edző) és két fia, akik nagyon tehetséges fiatal öklözők: Füzesi Adrián és Ádám

Egy óra állt rendelkezésemre, hogy bemutassam nekik azt a szemléletmódot, amit nem csak én követek, hanem minden kedves RKC, FMS és SMR instruktor és szakértő kollégám, barátom. Adriánt vettem az FMS teszt górcsöve alá – közben Balázsik Anikó SMR Tanácsadó és leendő RKC Instruktor  😉 segédkezett (ide kattintva olvashatod Anikó beszámolóját!)-, miközben elmagyaráztam a módszer és a rendszer lényegét. Adrián 13 pontot ért el a teszten. Egy rövid gyakorlatsorral igyekeztem aktivizálni a törzserejét… sikerrel, miután mind a guggolás, mind a lábemelés teszt javult.

A teszt után megtanítottam Adriánnak a swing alapjait – nagyon ügyes volt, hamar ráérzett az ízére. Majd imitáltunk egy menetet – 3 perc volt a cél – és 15/15 msp-es protokollal (aktív és passzív intervallum) swingelt. Az elején élvezte, majd 2,5 perc után abbahagytuk. Aki kettlebell edzéseket csinál, tudja, hogy ez első nekifutásra nagyon jó eredmény!

Közben a ZTE FC vezető gárdája, a bokszolók edzője és a kosarasok vezető edzője árgus szemmel figyelt. Beszéltem közben az SMR és a Trigger masszázs nyújtotta lehetőségekről, a sérülések megelőzéséről, a sportolók egészségének minél hosszabb ideig tartó megőrzéséről.Hosszan beszélgettünk a focisták és más sportolók jellemző sérüléseiről, azok megelőzési lehetőségeiről.

Míg jómagam egy órás bemutató kettlebell edzést tartottam a szabadban – ide gyakorlatilag a boksz klub összes fiatal versenyzője eljött, addig Anikó az SMR rejtelmeibe vezette be Csank Jánost és Vass Lászlót, akik igencsak élvezték a dolgot. Ez nem csak látszott, hallatszott is! 🙂 Megérezték, hogy milyen hatékonyan képes fellazítani az izompólyákat, az izmokat ez a módszer. A hengerelés után, mielőtt jókedvűen távoztak volna a tett színhelyéről, egy képet is készítettem velük. 🙂

A programnak még nem volt vége. “Sztárvendéggel” is volt dolgom. Bibó Alpár testépítő, aki már többször bizonyított magyar versenyeken. Ide kattintva olvashatsz vele riportot a tesztoszteron.hu holnapon. Alpár nagyon kedves, szelíd és okos srác. Jelenleg gyógytornásznak tanul. Bevallom, dörzsöltem a markom, hogy végre egy profi testépítőt tesztelhetek FMSsel. Kellemesen meglepődtem. Alpár 13 pontos tesztet produkált, hasonlóképpen a fentebb említett Adriánnal és Lukács Tihamérral – aki a ZTE FC 19es számú középpályás játékosa.

Összességében nagyon jól sikerült a program, mondhatnám… lehengerlően, amint az alábbi kép is bizonyítja! Megjegyzem, hogy a hengereket azóta is használják az urak! 🙂

Csank János, Csíky Ferenc, Vass László
Csank János, Csíky Ferenc, Vass László

4 gondolat “Szakmai előadás, nyílt nap – Zalaegerszeg” bejegyzéshez

  1. szép, ígéretes program
    a stílusról meg: sosem leszek már képes máshogy jellemezni a clean negatív szakasz kézmozdulatát, mint ahogy Feritől hallottam… az áldozatok megdöbbennek, megjegyzik… ez van

Hozzászólás