Vállprobléma – esettanulmány


Alig másfél hete megkeresett egy KravMaga instruktor, komoly vállproblémával. Nagyon szeret vízilabdázni, a válla meg nem szerette, ha vízilabdázik. “Összevesztek.” Elmondása szerint felkeresett már több kollégát, orvost és fizikoterapeutát egyaránt. Megoldást is találtak a problémájára: ha fáj a válla, mikor vízilabdázik, akkor egyszerű a kúra – ne vízilabdázzon. Klassz.

Igen ám, de emberünk ezt nem tartotta kielégítőnek, Lakatos Péter barátom ajánlására keresett fel engem, “varázsoljak” valami nagyot, hogy tudjon élni a hobbijának, lehetőleg úgy, hogy a fájdalma megszűnjön. Meg persze a KravMaga instruktorságban sem jó, ha akadályozza a válla, sőt ez még növeli a sérülésveszélyt is.

Az első kezelés – ebben az esetben gyógymasszázs – alkalmával az esetek nagy részében egy óra alatt kiderül, hogy milyen eredményt lehet elérni és mennyi idő alatt. Egyszerűbben szólva – “kiderül, milyen anyagból lehet dolgozni”. Ebben az esetben adott volt egy igen feszes, tömör és merev vállövi izomzat, valamit kemény hátizomzat. A kezelés első harmadában az izmok kellemesen ellazultak, ebből tudtam, mivel sportemberről van szó, gyorsan érhetünk el eredményeket.

Első kezelésen a hát és a vállöv izmainak, izompólyáinak  fellazítására, valamint a fájó terület környéki trigger-pontok feltérképezésére fektettem a hangsúlyt. A nyak izmai közül a fejbiccentő és a ferde nyakizmot is megmasszíroztam. Utána korrekciós gyakorlatokat tanítottam.

Néhány nap után kaptam a visszajelzést, miszerint fájdalom huss… , tompa nyomásérzés megmaradt. Ennek igen megörültem. 🙂

Tegnap volt a második kezelés. Sokkal lazább vállövi terület, kevéssé, de még feszes és kötött hátizomzat. Hamarább lazult fel a feszes terület, jobban tudtam dolgozni a mélyebb izmokkal, és nagyobb hangsúlyt fektettem a vállövre, ennek a területnek a nyújtására, a nyakizmokra.

Sok sportolónál – KravMagásoknál, Kettlebelleseknél is! – tapasztaltam, hogy nem tulajdonítanak kellő figyelmet a fájdalmaknak, a kellemetlen – húzú, nyomásos, feszítő, tompán fájós, stb – érzéseknek. Ezekből lesz általában a nagyobb baj, amikor szakad, rándul, görcsöl, esetleg törik, azaz a csúnya sérülések. Ezeket nem érdemes megvárni, sokkal hosszabb a gyógyulási idő.

Megint az SMR és a Trigger masszázzsal rukkolok elő! És még fogom emlegetni rengetegszer, addig, míg a csapból is ez folyik. 🙂 Javaslom, tanuld meg, hiszen a saját kezedbe veheted az egészséged, megfelelő instrukciókkal segíthetsz magadon, megszüntesd a fájdalmaidat!

Reklámok

13 thoughts on “Vállprobléma – esettanulmány

  1. málnás kölyökpezsgőt bontanék azon a napon, mikor kék henger folyna a csapból,komolyan.sajnos még ott tartunk, hogy ha kiejtem a számon az “i-zom-pó-lya” szót, úgy néznek,mintha azt mondtam volna: “wo shi wai kuo ren!!”
    de ugye, tudom másképp gondolni is….vagyis egy napon tényleg SMR folyik a csapból is 🙂

  2. Szia Feri!

    A derekam rendben van, csinálgatom fallal szemben guggolást, meg a TGU-t szorgalmasan.
    Talán emlékszel hogy elég súlyos lúdtalpam van, és nyilván ennek köszönhetően a stabilitásom nem az igazi. Mi a véleményed ezekről a kerek talpú cipőkről (MBT,stb)Érdemes ennyit beruházni erre, tényleg annyira jó mint ahogy mondják?
    Köszi,üdv:
    Gergő

    1. Gergő,
      Örülök, hogy jobban vagy és szorgalmasan gyakorolsz.
      Igen, emlékszem, és említettem is neked, hogy akinek lúdtalpa van, egészen biztos, hogy a gerincével is vannak kisebb-nagyobb problémák. A stabilitás a gerinc körüli izmok – akár kóros – változásai miatt romlik meg. Ha a gerincedre koncentrálsz, akkor javul a lúdtalp probléma is.
      A cipőkről. Gondolj bele… nem a lúdtalpadat fogja kijavítani, hanem arra készteti a gerinc körüli és más, a stabilizációhoz szükséges izmokat hogy folyamatosan kövessék a mozdulatokat. Terápiás célból jónak tartom a cipőket, de nem mindenkinek ajánlom.
      Több páciensem és ismerősöm használ ilyen cipőt, és a többségnek jó tapasztalata van. DE! Ha a javulás után ne foglalkozik a testével, azaz nem mozog, hanem ugyanazt csinálja, mint eddig, megette a fene. Ennyi erővel napi 3×1 szeletkényit elrágcsálhatna cipőből. 🙂
      Röviden: próbáld ki, ha megnyerte tetszésedet használd és emellett EDDZÉL keményen!!!

  3. Tisztelt Csiky Ferenc!

    Jómagam 1éve kettlebellezem és állandó húzódásos és egyéb jellegű izomfájdalmaim vannak a hátamban a lapockától kiindulva fölfelé (csuklya és nyaki izmok is). A vállaim pedig , bár nem fájnak, de egyre inkább kattognak.
    Várható, hogy lesz a közeljövőben SMR szeminárium?
    Szívesen mennék hozzád kezelésre, de az anyagiak nagyon behatárolnak – hogy tudhatnék meg többet az áraidról?

    Köszi!
    Üdv!

    1. Libra,
      A tünetek, amiről írsz, könnyen a bokasüllyedés folytán lehetnek. Gondolj csak bele, a boka és a lábszár izmai igencsak diszharmonikusan vannak terhelve, amit egészen biztos, hogy a másik láb kompenzál. És Te ezeken a lábakon állsz, sőt komolyan edzel. Az is bizonyos, hogy a hát izmai, a lenti részből adódó bizonytalan stabilitást kompenzálják. Figyeld meg, nagy valószínűséggel ugyanazon oldali vállad jobban kattog, mint amelyik oldali bokád süllyedt. Szóval igen összetett a probléma, de nem reménytelen. 🙂
      A közeljövőben lesz SMR szeminárium, mégpedig február 21-én. Az időpontot a honlapon is jelzem.
      Az kezelések árairól: ez mindig egyéni. Érdeklődj emailben, vagy telefonon.
      Üdv,
      Feri

  4. Nagyon köszönöm.

    Még egy kérdés: bokasüllyedés egyenlő a lúdtalppal? Mert nekem lúdtalpam van, ezt hívtam az előbb bokasüllyedésnek.
    Mielőtt elkezdtem volna bellezni a bal vállam kattogott néha, mostanság a jobb is, pedig edzőim szerint igen szabályosan dolgozom. Nekem, így laikusként úgy tűnik, mintha a görcsös, megerőltetett izmok okoznák a kattogást (a jobb oldalon).
    Mindkét talpamnál nagyjából azonos mértékű a lúdtalp.

    Köszi mégegyszer, előbb-utóbb jelentkezem.
    Üdv!

    1. Libra,

      Ez olyan, mint a nem minden rovar bogár esete. 🙂 Ha bokasüllyedésed van, akkor van lúdtalpad, ha van lúdtalpad, akkor nem biztos – egy ideig 😉 – hogy van bokasüllyedésed. A lúdtalpra is az vonatkozik, amit feljebb a bokasüllyedés kapcsán írtam.
      Az aszimmetrikus terheléstől vándorolt át egyik oldalról a másikra is a kattogás. A kattogás mindig azt jelzi, hogy feszültség van az adott ízületeben, de minimum a környező izmokban. Ez hosszú távon nem a legjobb.
      Amit tapasztalsz, miszerint görcsös és feszes az izomzat a vállad körül helytálló. Ne feledd viszont, hogy az esetek többségében nem a fájdalom környékén van az igazi probléma, ez már “csak hab a tortán”.

      Jobbulást,
      Feri

  5. Feri,
    az a bizonyos Krav-Maga oktató a fájdalom megszűnése ellenére alighanem jelentkezni fog további karbantartásra… 🙂

    ezúton is köszi

    -dávid-

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s