Gyógyítás Kettlebellel!?


IGEN! Lehetséges.

Lassan egy éve, hogy egy barátomnál megláttam két golyót. Kipróbáltam, “begolyóztam”. Akkor még nem sejtettem, milyen szenzációs eszközre bukkantam.

Persze nem maga az eszköz az, ami “gyógyít”.  Írtam korábban néhány postot emésztési zavarok és aranyér kapcsán. Nem hasba kell vágni vele a “beteget”. Edzenie kell, de egyáltalán nem mindegy, hogyan. Nagyon fontos betartani néhány alapvető szabályt! Meglátásom szerint a két legfontosabb a maximális feszítettség és a technikák precíz kivitelezése. Felejtsük el a “nagyobb súly, nagyobb eredmény” gondolatot, legalábbis a rehabilitációs esetekben.

A Kettlebellel és még néhány más funkcionális fitnesz-eszközzel nagyon hamar lehet eredményeket elérni. Nincs “mellébeszélés”. Ha rosszul csinálod, rossz lesz. Ha jól csinálod, akkor – bármilyen meglepő – jó!. És ami engem mindig meghökkent: a rendkívülien gyors hatás, a fejlődés és a javulás üteme.

Kedves Olvasó! Biztosíthatlak, hogy a továbbiakban sok-sok esettanulmányt olvashatsz ebben a témában! Amennyiben van konkrét problémád, tapasztalatod, kérlek írd meg akár kommentben, akár privátban, így sokat segíthetünk másokon is! 🙂

Néhány website, amin tovább tájékozódhatsz:

Explore posts in the same categories: Esettanulmányok, Kettlebell

2 hozzászólás - “Gyógyítás Kettlebellel!?”

  1. tiekuanyin Says:

    Már írom is!
    1. nem fáj a hátam, ahogy szerintem még jópár-mindenkinek, aki begolyózott. Amellett, hogy nem fáj a hátam, sokkal többet tudok dolgozni,mert a vegetatív idegrendszerem kezd acélbetonná régebbi önmagához képest.

    2. Életem párja: EGY DARAB,általad és Mátyás által tartott szeminárium után egy jó hétig csodaszámba emlegette a napjait, mert: azóta egszer sem állt be a dereka, délután úgy fut fel a cégnél a lépcsőn, mint a nyúl, még 5-6 körül is, jobban alszik.
    3. Kislányom: feltalálta a kisujj-swinget a kulcstartójával,és boldogan vezeti az edzésnaplót…a boldogság is gyógyi, ugyebár? 🙂

    Meg kell említenem, hogy mindketten, és utolsó alkalommal is, mikor Matyi nem jött,edzést vezettél, a legfontosabb dolog, amiért én elmentem, a bizalom volt. Jómagam is mozgásszervi problémákkal foglalkozom, és néhány más típusú edzésről bizony kisétáltam, mert az edző nem korrigált (meg majd’ szétdurrant a fejem a rettenetes zenének nevezett zajtól).ELVÁROM,hogy javítson, nem azért, mert hülye vagyok, hanem, mert kötelessége rávezetni engem saját testem megfelelő kezelésére.
    Különben nincs értelme.

    Úgyhogy egyrészt köszönöm,másrészt kíváncsian várom mások tapasztalatait.

    • csikysystem Says:

      Tie,

      A hátfájásról tervezek egy post sorozatot. “Hihetetlen”, mire képes ezen a területen a módszer (RKC) helyes használata, legyen az eszköz kettlebbell, vagy indian bell, vagy más.
      A boldogság a legjobb, az gyógyít csak igazán!

      A zenéről… fontos a jó zene. Motiválhat, segíthet az edzésben. Ha zavaró tényező, akkor igen komoly veszélyforrás lehet. A korrigálás… nagyon fontos, nélküle ugyancsak komoly a sérülésveszély.

      A bizalmat Matyi és a saját nevemben is köszönöm.

      Jó kisujj-swinget a szürke hétköznapokra!
      Feri


Vélemény, hozzászólás?

