Egy könyök esete az úri sportokkal – golf, tenisz


Ma volt szerencsém egyik RKC kolléga könyök-problémáját közelebbről is szemügyre venni. A tünetek elmondása szerint a probléma: golf- és tenisz könyök.

Alapjában véve semmilyen nagyfokú asszimetriát nem láttam sem a háton, sem a karok izomzatában – ilyenkor különösen a vállra kell figyelni, valamint a felkar izmaira, na meg egy picit a mellizomra is. 🙂 A fájdalmak a bal oldalon jelentkeztek. A bal váll egy picit csapottabb volt, de ez belefér. A felkar izmait vizsgálva kiderült, hol van a probléma gyökere.

A bal bicepsz laterális feje… na jó… a külső feje kapott egy “kisebb” terhelést, súllyal történő húzódzkodásnál. A gyakorlat előtt jóbarátom nem melegített be – eléggé -, viszont igen erős lévén jól belehúzott. Ebből adódóan a bicepsz említett – laterális 🙂 – fejének az alkaron találkozó rögzítési pontjánál jelentkeztek a gondok. Ezután a könyökízület környéki izmok is megfeszültek, és táráráám itt is van a tenisz- és a golf könyök jellegzetes tünetegyüttese. Azaz fáj a könyök kívül-belül, mindenhol, de legfőképpen nagyon.

Megoldás: a bicepsz kezelése, a járulékos “elemek” – mint bal váll és mellizomzat, az alkar izmainak – kezelése, a felkutatott és jelzésértékkel bíró triggerpontok kezelése – ezt barátom otthon természetesen folytatja az útmutatások szerint -, valamint korrekciós gyakorlatok – ebben az esetben: BUP clean, egy kezes swing, BUP press – és SMR a vállon, a felkaron és az alkaron.

Explore posts in the same categories: Esettanulmányok, Gyógymasszázs, Kettlebell, SMR System, TriggerMassage

8 hozzászólás - “Egy könyök esete az úri sportokkal – golf, tenisz”

  1. galcs Says:

    Alig várom már hogy én is ehhez hasonló korrekciós gyakorlatokat végezzek! Már nagyon porosak a bellek! 😀

  2. Matte Says:

    Szia Feri!
    Érdekes hogy közel 100 teniszezőt ismertem, egynek sem volt tenisz könyöke:)

    • csikysystem Says:

      Szia Máté!

      Remélem, tetszett a mai attrakció!? 🙂 Ha 100at nem is, de néhány tucat hobbi teniszezőt én is ismertem. Ott gyakori. Azért annál a közel 100nál biztos akad valami más, amit meg lehetne “varázsolni”. 🙂

  3. Matte Says:

    Szia Feri!
    Nagyon tetszett a mai “attrakció”, már otthon gyakoroltam is. Valójában akiket én ismertem versenyszerűen teniszeztek (ott volt minden féle más sérülés:), de igen az amatőröknél rendszeresen előfordul a könyök fájás!:)

  4. rkchungary Says:

    Feri,

    Pár napja beszéltem egy volt tenisz versenyzővel. Gerincferdülés, mindkét térd műtve, jobb könyök teljesen kész…Ugyan 58 éves, de azért könyörgöm, ez igy normális?

    • csikysystem Says:

      Péter,

      Tudod Te is, hogy az élsportban semmi nem normális…”Keményen csináld, kibírod, gyerünk, namégegyszer, nem lazsálsz…!” típusú szöveg lehet ugyan motiváló, de azért emellett a versenyző – gyakori esetben a gyerek! – egészségére is illendő lenne odafigyelni. Ez a nézet pedig sajnos kis hazánkban – sem – terjedt el eddig oly nagy mértékben. De szépen alakul egy csoport, tele szakmailag képzett és lelkes emberekkel… Én már látom a fényt az alagút végén! 🙂

      Ha azt nézzük, hogy a szívünk elketyeg 100-120 évig, akkor 58 évesen kellene valahol a csúcson lenni -fizikailag is! Nekem ez az egyik célom. 🙂

  5. rkchungary Says:

    Feri,

    Megint csak idézet Eugene Sandow-tól, 45 évesen.

    “Nem hinném, hogy elértem volna az erőm maximumát. Úgy hiszem ez még 1o évet vesz igénybe…”


Vélemény, hozzászólás?

