Figyelmes figyelmetlenség


Tegnap a szokásos kis csoportommal edzettem. Gondoltam, velük csinálom – meg hát aztán motiválni is kell a lelkes jelenlévőket. Csináltam is egy ideig. Két kezes – egy-egy bell jobb és bal kézben – gyakorlatokat csináltunk. Swing, clean, guggolás, high pull, see-saw press.

Amikor egy tabata jellegű gyakorlatsort csináltunk – 20 msp see-saw press, 20 msp dupla clean, 20 msp pihenő x 5 – a második körnél észrevettem, hogy egyik csoporttag nem teljesen precízen hajtja végre a nyomást. Szóltam is, aztán jött a clean… igen ám, csak nem figyeltem eléggé, és csatt, a két 16 kilós bell találkozott mindkét térdemmel.

Úgy vélem, az eddigi precizitása való törekvésre irányuló hónapok meghozták az eredményüket. Hamar reagáltam, kontrolláltam a súlyokat, de még így is igen kellemetlen élmény volt! A bal térdem még hagyján, ott a csontot érte az ütés, mára semmi nem látszik. A jobb térdemnél viszont az egyik combfeszítő izom tapadási pontját sikerül eltrafálnom, ami még ma is jelzett, hosszas állás után.

Kezelés: SMR, ami a csövön kifér, szinte óránként születnek újra a trigger pontok a sérült területen és a környéken – folyamatosan masszírozom, csodaszerek – krémek, táplálékkiegészítők, amik a gyorsabb regenerációt segítik. Ma pihentem, holnap reggel meglátjuk, mi a reakció, attól függően korrekciós gyakorlatokat csinálok.

Explore posts in the same categories: Kettlebell

6 hozzászólás - “Figyelmes figyelmetlenség”

  1. libra Says:

    Üdv Csiky Úr!

    Szeretném megtudni, hogy hol tartasz csoportos edzéseket, és ha nem titok, mennyibe fáj, illetve lehet e egyáltalán csatlakozni?

    köszönettel

    • csikysystem Says:

      Libra,

      Ehhez a csoporthoz sajna nem tudsz csatlakozni. 😦 Viszont tervezek május eleji kezdéssel kora reggeli és délutáni csoportot is. Lesz “normál” csoport és lesz “rehab” csoport is terveim szerint. Részleteket a jövő hét folyamán olvashatsz.

      Üdv,
      Csíky úr 🙂

  2. Erdodim Says:

    Hűűű… ezt nem is mesélte a Csabi. Ha semmi komoly sérülés, csak ütés, akkor jót tesz neki, ha használod. Mi egy-egy bunyóban oda kapunk jó pár rúgást, amitől az egész egy nagy csomó lesz, de az a tapasztalatom, hogy ha dolgozol vele óvatosan, akkor hamarabb regenerálódik.
    Jobbulást

    • csikysystem Says:

      Misi,
      dolgozom vele óvatosan… nem 16ossal, 8assal ütögetem, naponta 3szor, tabata jelleggel… 🙂 🙂 🙂 Komolyra fordítva, már sokkal jobb a helyzet, köszi a jókívánságot! 🙂

      Üdv,F

  3. Rita Says:

    Feri, egy tanács saját tapasztalatból: ha hibát észlesz az áldozatoknál, állj meg – tedd le a súlyt kontrolláltan – és csak utána kezdj magyarázni. Vagy eleve könnyebb súllyal dolgozz, mert azt tudod tartani is közben. (Ahogy Pavel mondja: “Your task is to teach, not to impress” :-))
    Persze neked még így is hagyján, mert tudod kezelni hatékonyan, de ha leamortizálod magad, mi lesz a csoportoddal? 😉
    Mielőbbi regenerációt, vigyázz magadra!

    • csikysystem Says:

      Rita!
      Köszi a tanácsot! Maradok a “csak bemutatom, és amikor végzik a gyakorlatot, akkor figyelek” megoldásnál. És Pavelnek már megint igazat kell adjak. 🙂
      Már minden ok! 🙂
      Üdv,
      Feri


Vélemény, hozzászólás?

