K-Active kurzus – Zalaegerszeg – beszámoló


Fantasztikus volt! Négy napig szinte megállt az idő. Rengeteget tanultam, rengeteget tapasztaltam…. és rengeteget tapaszoltak. 🙂

Az terveztem, hogy napi szinten beszámolok, ezt nem tudtam kivitelezni. Ahol tartottuk a kurzusokat, ott ugyan volt térerő, de időm semmi. Utána vacsora, megbeszélések, majd irány a szállás, ahol meg semmi térerő. Konkrétan az erdőben laktunk, persze nem a fák tövében.

Nem titok, fejembe vettem, hogy elvégzem a K-Active Kinesiology Tape instruktori képzését. Úgy indultam neki ennek a négy napnak – 2 napos valt az Alap kurzus és 2 napos a Haladó -, hogy ülök, figyelek, jegyzetelek és amikor gyakorlás van, segítek. Ez nem így lett. Modellkedtem. 🙂 Sigi rajtam mutatta be a technikák 90-95%át, és utána rögtön menni kellett segíteni. Úgyhogy maradt a régi módszer, fejben rögzíteni. Úgy vélem, sikerült. Szerencsémre ott volt egy másik – már instruktor – segítő, Nagy Zsuzsa, aki Sigivel dolgozott és dolgozik Németországban, ő jegyzetelt és volt olyan kedves, hogy ezt meg is osztotta velem. Nagyon sokat segített a technikák használatának megértésében is. A segítségét ezennel is köszönöm, remélem olvassa ezeket a sorokat. 🙂

Készült rengeteg fotó, amiket reményeim szerint meg is kapok több helyről. Teszek majd fel érdekes képeket.

A képzéseket a Pécsi Tudományegyetem Egészségügyi Főiskolai Karának kollégiumában tartottuk. Az alap kurzuson 50 gyógytornász hallgató – nagyrészt harmad- és negyedévesek, illetve már gyakorló gyógytornászok – vett részt. Nagyon jó társaság jött össze, remekül dolgoztak! A haladó kurzuson 12 fő vett részt. Egyértelműen látszott, ki az, aki napi szinten használja a tapet és ki az, aki ritkábban. Előkerültek speciális esetek, főleg térd-műtöttek, combsérülés, stb.

Ha minden jól megy, Sigi még ebben az évben tart egy alapszintű K-Active Kinesiology Tape kurzust. Ha tudom a pontos dátumot, felteszem, hátha érdekel valakit… 🙂

A kurzuson remek emberekkel találkoztam, aminek rendkívül örülök! 🙂 Sigi pedig példakép! Hihetetlen tudású ember, sugárzik állandóan.

Siegfried  Breitenbach

Siegfried Breitenbach

Explore posts in the same categories: K-Active Tape

6 hozzászólás - “K-Active kurzus – Zalaegerszeg – beszámoló”

  1. Huszárik Tibor Says:

    Persze, megint én vagyok a kísérleti alany! (a hangulat
    jel még mindig nem megy)

  2. imremate Says:

    Valamit nem értek: :O 🙂 🙂

    Ha valakinek a mozgásterjedelmét javítja a tapasz(tehát a tapasszal sokkal jobban megy pl. egy dorsalflexio), akkor elérhető lesz a nagyobb terjedelem majd a tapasz nélkül is? Elvileg az lenne a legjobb. Pl. a Carpal tunneles hölgy a múltkor. Tehát egy idő után helyreállhat-e a környező terület működése teljesen a tapasz “rásegítés” hatására? Nyilván egyéni különbségek vannak, de a cél ez lenne?

    • csikysystem Says:

      Szia Máté!

      Igen. Igen. Ha megfelelő módon helyezed fel, akkor ez lesz. Egyéni persze, és nem szabad elfeledkezni más terápiákról sem. Nálam pl. van valami bú, baj, bánat… masszázs, akár mélyszöveti, akár gyógy, akár trigger, akár nyirok, vagy más terápia… ha a megfelelő hatást elértem, a tapasszal erre az eredményre tudom emlékeztetni a testet a nap 24 órájában.
      A lényeg a gondolkodásmód. Mint az RKC rendszerében… vas van a kezedben, mégsem bicepszezel vele, nem igaz? Tapasz van a kezedbe, mégsem “recept szerint” ragasztasz le a dorsalflexiós ficamot…
      Javaslom, gyere el egy alapszintűre. Ha minden igaz, lesz november elején!

      Üdv, Feri

  3. imremate Says:

    Szia Feri!

    Köszönöm a választ!

    (“recept szerint”… Azok a “nagy” terapeuták,orvosok, edzők, akiknél már megvan a program előre… Még azelőtt, mielőtt látnák a beteget/klienst! Vannak ilyenek is! :))))

    • csikysystem Says:

      Biza’, akad ilyen. Meg olyan, hogy fejfájásra, hátfájásra ezt, meg azt kell. Ez nem hatékony. Meg kell nézni, kinek, mi jó, hogyan reagál a teste, a szervezete. Persze a magyar közegészségügyben nincs idő gondolkodni… de hát tudjuk, a remény hal meg utoljára! 🙂
      Komolyan mondtam ám, hogy gyere, nem bánod meg! 🙂


Vélemény, hozzászólás?

