Zhealth – saját élmény


Az, hogy kíváncsi voltam erre a rendszerre, az nem igazán tükrözi azt, amit éreztem és miután közeli ismeretséget kötöttem vele, még jobban érzek. Pénteken volt szerencsém Lakatos Péter barátommal – aki többek között Zhealth R-Phase Performance Coach – találkozni és testközelből, pontosabban saját testtel megtapasztalni, mit tud az a rendszer, amiről Péter az elmúlt két hétben rengeteget írt. Ezúton is köszönöm Péter, hogy megmutattad a rendszert! 🙂

Írásaiból – katt ide a blogjára, ott pedig keress rá a Zhealth szóra! – egyértelműen kiderült, hogy szenzációs és rendkívül hatékony rendszerről van szó, ami a proprioceptív rendszerrel és az idegrendszerrel “manipulál”. Szakmai szemmel és komoly tapasztalattal a test funkcionalitását tekintve igyekeztem a sorok között is olvasni. Volt olyan kijelentés is, amit nem igazán értettem, sőt bevallom, nem is hallottam, mivel ezt sem nem tanították, sem nem találkoztam a szakirodalomban a témával – pl. a mechanoreceptorok (nyomásérzékelők) számának csökkenése… hát ez meg hogy lehet, gondoltam!? Ez hihetetlen. Aztán kiderült, hogy nem.

Mit csináltunk?

– Péter bemutatta milyen az, amikor egy tesztelt izomtól, valamint az izmok által mozgatott ízülettől távol eső  ízületet blokkolva a tesztelt izom nagymértékben veszít az erejéből;
– “elrontottuk” és “megjavítottuk” a járásomat; Na, ezt megtapasztalni…
– a már igen rég nagyon problémás bal bokám elképesztően sokat javult – eddig nem tudtam úgy behajlítani a térdem, hogy a sarkamat lent tartva, a térdkalácsom el tudja hagyni a lábujjak vonalát (függőlegesen nézve)…. hát kérem 3 perc sem telt el!!! és legalább 2-3 centit javult a helyzet! A jobb oldali boka is sokat javult, el sem hiszem! 🙂
– a bal oldali Military Press gyakorlat kivitelezésekor időnként leblokkol a vállam… néhány perc ismét és stabilabb, dinamikusabb, több ismétlésszámú nyomást produkáltam! Ámulat!
– Péter rávezetett a CSR (csont ritmus) lényegére – huhh…
– kipróbáltam, mennyire “jó” fitballon edzeni – hát olyan gyenge voltam utána, mint a harmat, vagy talán gyengébb… itt persze ne a rehabilitációs gyakorlatokra gondolj, hanem olyanokra, mint a fekvenyomás, a guggolás, stb… ne tedd! Szerintem.

Mi ebből a tanulság? Az emberi test csodálatos! Ha érted a működését és úgy is működteted, ahogy ideális, nagyon meghálálja, mert jól fogod magad érezni benne! Minden fontos, minden számít! Tényleg! Amennyiszer rosszul lépsz, az mindig a rosszul lépést fogja bevésni a rendszeredbe… aztán meg jönnek a deréktáji és egyéb problémák…

A Zhealth rendszere egy remek módszer arra, hogy megtanuld, hogyan tudod egyszerűen saját magad “megszerelni”. Pétertől kaptam néhány kulcsot a saját problémáimra. Ezeket napjában egyszer, kétszer, teljes odafigyeléssel, nem kutyafuttában elvégzem… immáron két napja és… olyan helyeken érzek izomlázat, mint még soha. Egyre harmonikusabban és gazdaságosabban használom a testem. És ez mennyi időt vesz igénybe? Max. 10 percet, de akkor minden végig csinálok! Ennyi időd csak van, hogy figyelj az egészségedre, nem igaz?

Péter és Gabi – ő is Zhelath R-Phase Performance Coach – jövő hét végén, azaz 2009. november 28-án tart egy szemináriumot, amire ha teheted, mindenképpen menj el! Talán van még néhány hely… Katt ide a bővebb infóért!

Hogyan tudom ezt beleilleszteni abba a rendszerbe, amiben gondolkodom? Teljes mértékben! 🙂 Már alig várom, hogy elvégezzem jómagam is, ha lehet az összes Zhealth kurzust! 🙂

Ha ezzel a témával kapcsolatosan van bármi kérdésed, látogass el Péter és Gabi blogjára, nyugodtan írj nekik, egészen biztos, hogy készséggel válaszolnak!

Reklámok

One thought on “Zhealth – saját élmény

Vélemény, hozzászólás?

