SMR, SMR System és TriggerMassage


Mi a különbség az SMR, az SMR System és a TriggerMassage (trigger masszázs, trigger-pont terápia) között?

Az SMR (Self Myofascial Release) egy olyan, az izompólyákra ható masszázs jellegű technika, amit a sportolók alkalmaznak leginkább. Videó megosztó oldalakon számos anyagot lehet róla találni. A fő jellemzője, hogy az SMR alkalmazója felfeszítve az adott testrészt, gyorsan, lendületesen gördül végig a hengeren. Olyan megoldásokat is lehet látni, hogy egy segítő a bot (Tiger Tail) alkalmazásával “kezeli” a partnerét – bár az SMR elvileg egy olyan technika, amit mindenki saját magán – angolul: self – végez.

Az SMR System egy olyan rendszer, amit az eddigi szakmai tapasztalatom alapján fejlesztettem ki. Az SMR System, ahogy a nevében is benne van, az SMRre, mint izompólya- és faszcia fellazító technikára épül, de a mozdulatok jellege más, valamint nem a fájdalom generálása, elviselése a cél, hanem annak, mint jelzőrendszernek a felhasználása, az izompólya ellazítása érdekében.

Az SMR System külön lógóval bír, hamarosan külön weblapon jelenik meg, elkülönítve a TriggerMassage.Hu-tól. Az SMR System honlapja a tervek szerint március végétől lesz elérhető!

SMR System logó

TriggerMassage – trigger masszázs, vagy trigger-pont terápia – pedig egy, ugyancsak a faszcián és az izomrendszeren dolgozó kezelési módszer, amit lehet egyedül, vagy terapeuta segítségével használni. A fő cél az un. kisugárzó fájdalom csökkentése, megszüntetése azáltal, hogy feltérképezzük a feszültségpontok, azaz a trigger-pontok pontos helyét, majd azokat a megfelelő technikával kezelve oldani a feszültséget. Ennek eredményeképpen jön létre a fájdalommentesség.

Hogyan kapcsolható össze a TriggerMassage és az SMR System?

A trigger-pontok feltérképezésének egyik hatékony módszere az SMR System. Itt, ezen a ponton tud kapcsolódni a két rendszer egymáshoz. Vannak olyan trigger-pontok, amelyek csak akkor fedezhetőek fel, ha azokra nyomást gyakorolunk, ezentúl manapság az emberek már nem elégséges testtudattal rendelkeznek, így nem mindig tudják még megfogalmazni sem, hogy határozottan hol, milyen jellegű fájdalmat éreznek. A testtudat fejlesztésében, a problémás területek pontos feltérképezésében az SMR System technikája hatékony módszer.

Explore posts in the same categories: Általános, SMR System, TriggerMassage

3 hozzászólás - “SMR, SMR System és TriggerMassage”

  1. Orbison Says:

    Szia Feri!

    Bocs az offtopic kérdésért, de mikor lesz a következő rehab program?

    Üdv:

    Zoli

  2. Orbison Says:

    Köszi!

    Remélem részt tudok venni rajta!

    Z.


Vélemény, hozzászólás?

