Gyógytornász véleménye az SMR Systemről és a Testolvasás kurzusról


dr. Kárpáti Klaudia gyógytornászt egy K-Active Tape kurzuson ismertem meg, azóta tart a szakmai kapcsolat. Klaudia segítségének és szervezésének köszönhetően tarthattam még nyáron előadást az SMR Systemről a Honvédkórház, Állami Egészségügyi Központban, a járóbeteg szakellátáson dolgozó orvos, gyógytornász és gyógymasszőr kollégák részére.

A múlt csütörtökön Klaudia, egy szakmai konferencián tartott remek előadást az SMR Systemről, mint egy igen hatékony módszerről a gyógytornászok kelléktárában. Az előadásnak remek visszhangja volt, azóta többen kerestek fel erre hivatkozva.

A Testolvasás kurzus után megkértem, írja le véleményét mind az SMR Systemről, mind a Testolvasáson tapasztaltakról… ezt meg is tette, ezt ezennel is köszönöm.

“Gyógytornászként fontosnak tartom, hogy folyamatosan bővítsem az ismereteimet, újabb módszereket ismerjek meg és ezáltal tudjam változatossá a kezeléseket. Továbbá kiemelkedő jelentőségűnek tartom a páciens aktív részvételét a kezelésben, ugyanis úgy gondolom; ha egy olyan módszert tudunk adni a kezébe, amelyet önállóan is tud alkalmazni, akkor nemcsak az adott mozgásszervi panaszt tudjuk megszüntetni, hanem pszichésen is nagymértékben támogatjuk a gyógyulását. 

A fenti követelményeimnek teljes mértékben megfelel az SMR System. A páciens által önállóan alkalmazható technikáról van szó, hiszen az SMR Systemben alkalmazott két eszköz bármelyikével a technika elsajátítását követően akár otthonunkban is végezhetjük azt.

Az SMR System gyakorlatait az alapszintű szeminárium keretén belül ismertem meg, ahol a technikán kívül számos új információval lettem gazdagabb. Szembesülhettem a fascia és azon belül is az izompólya kiemelkedő jelentőségével, annak hatékony kezelésével. A mai rohanó, anyagias világban fontos, hogy az idő- és pénzhiányban küzdő embereknek is tudjunk alternatívát adni az egészségük megőrzése, illetve javítása érdekében.

A technika kivitelezéséhez az SMR System eszközein (SMR henger, illetve bot) kívül kizárólag a saját testünkre van szükség, a gyakorlatok pedig csak 20 percet vesznek igénybe.

A munkám során szembesültem azzal, hogy az emberek többségének nincs testtudata, nem figyelnek a testük apró jelzéseire. Különböző mozgásszervi panaszokkal is már csak akkor jelentkeznek szakembernél, amikor az komoly problémát jelent (erős fájdalom, nagyfokú funkciócsökkenés, stb.) és a mindennapi tevékenységüket akadályozza. Az SMR System a testtudat kialakításában is segíthet, ugyanis a “masszázs” kivitelezése során kénytelenek vagyunk odafigyelni a fájdalmas pontokra, az esetleges változásokra.

Az SMR System alkalmazása során pozitív visszajelzések érkeztek, a látványos eredmények következtében a páciensek gyorsan megszeretik az eszközöket és előszeretettel végzik a technikát. A mozgásszervi panaszok hatékony kezelésén túl az SMR System segíthet a megelőzésben is, továbbá hatékonyan alkalmazható a sportban is.”

“Érdekes kurzuson vehettem részt az elmúlt hétvégén: ez nem más, mint a testolvasás. Gyógytornászként többször szembesültem azzal, hogy a mozgásszervi panaszokat nem lehet testtájakra lebontva kezelni.

Sokat hallunk napjainkban az un. holisztikus látásmódról, amikor is a testre egészként tekintünk és figyelembe vesszük a páciens érzelmi, fizikai és szociális állapotát is. A négy egységből álló továbbképzés első foglalkozásából is világossá vált számomra, hogy egy olyan szemléletmóddal ismerkedhetem meg, amely megfelel a holisztikus szemléletnek és ezáltal hatékonyabbá teheti a későbbi munkámat.

A két nap folyamán elsősorban az emberi test lehetséges strukturális eltéréseit tekintettük át, amelyet a gyakorlatban is volt alkalmunk elemezni. A kurzus segítséget nyújt ahhoz, hogy az eddig tanultakat egységes rendszerbe foglaljuk, illetve további információkkal egészítsük ki és azokat a gyakorlatban is alkalmazni tudjuk, mint például az izomláncok-, illetve a fascia rendszerét és azok patológiai elváltozásait, továbbá egyes reflexológiai ismereteket.”

dr. Kárpáti Klaudia, gyógytornász – Honvédkórház, Állami Egészségügyi Központ

Explore posts in the same categories: Előadások, Masszőr Akadémia, SMR System

Vélemény, hozzászólás?

