Fekvőtámasz – Fegyencedzés


Eddig azt hittem, ismerem a fekvőtámaszt és azt, hogy tudok is jó párat csinálni. Aztán jött ez a Fegyencedzés – Convict Conditioning – című ALAPMŰ és tessék.. kiderült, hogy nem.

Amikor elkezdtem olvasni, azt gondoltam, hogy mindent szépen megcsinálok úgy, ahogy a “Coach” írja. Aztán… megláttam a falnál végzett fekvőtámaszt… na, mondom, ez nagyon ciki, inkább kezdem a felemással. 🙂 Aztán, mikor a guggolásnál jól meglepődtem, akkor kipróbáltam… persze, a haladónak estem neki, azaz 3×50 fekvőtámasz a falnál. Hogy ment? Mondjuk úgy, nem így képzeltem… 🙂 3x25ben maradtam az első alkalommal.

Azóta ez a kedvencem. Miért? Az a tapasztalatom, hogy ha van valami könyök, váll problémád – főként az instabil vállak és a golf, tenisz könyök esetén vált be – kezd el a falnál fekvőtámaszt szépen, módszeresen, ne siess vele. Az elmúlt 2 hónap során már fél tucat barátomnak segített!

És a mai nap fénypontja… végre sikerült úgy végrehajtanom 2×25 fél fekvőtámaszt, hogy már teljesen elégedett vagyok – nem remegek a második sorozatban, mint a nyárfalevél. :))) Azaz eljutottam az igazi (!) fekvőtámaszig! 🙂

Még a nap is szebben süt! 🙂

Ha kettelebellezel, vagy sportolsz bármit is rendszeresen, mindenképpen javaslom, szerezd be ezt a könyvet! Ebben én is tudok segíteni, ha gondolod…

Reklámok

11 thoughts on “Fekvőtámasz – Fegyencedzés

  1. Sziasztok!
    A falnál lévő fekvőtámasz elsőre nálam is “érdekes” eredményt hozott 🙂
    A visszatérő vállproblémám miatt (bizonyos irányban nem tudom fájdalom nélkül mozgatni) az előredöntött fekvőtámaszról visszatértem az első lépéshez. Újabb érdekes felfedezéseket tettem: Ha ökölbe szorítom a kezem, meg tudom csinálni a haladó szintet, ha tenyéren csinálom, a csuklóm és a könyököm is jobban “égni” kezd, így marad a középhaladó szint. Ebben a módszerben rengeteg lehetőség rejlik még szerintem! 🙂

    1. Szia,

      A vállad kapcsán érdemes lenne felkeresned valakit a közeledben… így, fájdalommal sokáig nem jó ám edzegetni. Gyorsabban is haladnál! 🙂

      Az ökölbe szorított kéz, fekvőtámasz közben… hát.. helyette próbáld ki esetleg “minikorláton”.

      Üdv, Feri

  2. Köszönöm a tippet, ez eddig eszembe sem jutott! 🙂
    Igen, én is gondoltam már rá, hogy meg kéne nézetnem a vállam, csak nem tudom milyen irányban induljak el. Csontkovács, reumatológus, masszőr, rehabilitációs szakember? Ahány embert kérdezek, annyifélét mondanak. Mindennap “kezelem” SMR hengerrel is a területet, és mintha már jó lenne, mindaddig, amíg egy kicsit meg nem erőltetem. Ha ok a vállam, nyomok mondjuk 5 rendes fekvőtámaszt és utána egy hétig még az Indian Club egyes gyakorlata sem megy fájdalom nélkül (Ha egyátalán megy)

    1. Hmm… merre is élsz, laksz, vagy? Hátha tudok valakit…
      SMR – próbáld meg ne a válladat, inkább a hátad, főként a széles hátizmot (latissimus dorsi), aztán majd írj, mit tapasztaltál..

  3. Üdvözlet! Kezdő lévén a “Friss hús” programot csinálom már 6 hete. Jelentős javulást érzek az izületeimben. Az ülő munka miatt, már a derekam és a vállaim nem működtek rendesen. A gyakorlatokkal még az elején tartok, egyelőre semmi problémám nem akad velük. Étkezéssel kapcsolatos tanácsokat szívesen fogadnék.

    1. Üdv Trucker,

      Engem is nagyon érdekel, hogy, s mint étkezzünk “helyesen”, de mivel nem vagyok táplálkozási szakember… Persze beszélhetünk róla! 🙂 Ami nekem nagyon tetszik, a Paleolit táplálkozás. Olvastad már? Ami tapasztalataim szerint fontos, a minőség!

  4. Sziasztok!

    Én 1 éve kettlebellezek, féléve álltam rá a Harocosok étrendjére és 1 hete építettem be a Fegyencedzést. Nagyon élvezem. Kajálásra ajánlom a Harcosok Étrendjét. Én még angolul olvastam, de épp a napokban jelent meg magyarul is.

    üdv

  5. Üdvözlet! Rég jártam itt, de csak tegnap értem haza és most kerültem gép közelbe. Köszönöm az információkat, megnézem őket. Az edzéssel jól haladok, már nem csak a közérzetem javult, de a kondícióm is és szemmel látható jelei is vannak.

Vélemény, hozzászólás?

