Warrior Diet és Paleolit étrend


Ide, s tova 5 hónapja kezdtem el foglalkozni a Warrior Diet  táplálkozási rendszerrel. Időközben többekkel beszélgettem, akik ugyancsak így alakították az étrendjüket. Beigazolódott számomra, hogy, mint mindenben, itt is érvényes az “ahány ember, annyi féle” alkalmazási mód.

Érdemes figyelembe venni mind a testalkatot, mind pedig azt, hogy napi szinten milyen típusú és nagyságú terhelés ér minket. Erről bőven ír a Warrior Diet könyv, mindenképpen érdemes elolvasni. Aztán kipróbálni és figyelve a test jelzéseire, a célnak megfelelően alkalmazni.

A “személyre szabásban” nagy segítségemre volt a Paleolit étrend c. könyv, Szendi Gábor tollából. Volt szerencsém a múlt hónapban egy remek kiselőadást hallgatni tőle. Igen hasonló a “helyes” táplálkozás megközelítése mindkét rendszerben, így – eddigi tapasztalataim szerint – remekül kiegészítik egymást.

Ahogy korábban írtam, 71 kilósan kezdtem neki a Warrior Dietnek, majd a tisztulási szakaszban lementem 69 kilóra. Ezek után rendeződött a helyzet és újra elértem a korábbi súlyom. Közben volt egy stresszesebb időszak, ahol akarva, akaratlanul nagyon harcosan ettem, azaz alig ettem, szinte csak ittam és gyümölcsöt fogyasztottam és be-becsúszott némi anti-harcos, anti-paleo étel is, mint pl. sajttorta.🙂 Ez meglátszott a testsúlyban is, újra lement 69 alá, de, miután rendeződött a helyzet, még gyorsabban, mint korábban, sikerült “feledzenem” magam, immáron 71-72 kilógramm közé.

Egyre inkább tapasztalom, ezeknek az étrendeknek az egészségre gyakorolt jótékony hatását. Korai kelés, aránylag késői fekvés, intenzív szellemi és fizikai munka… mégis, nem érzem magam fáradtnak, úgy érzem, jobban működöm, mint korábban.🙂

Bárki, aki megkérdez arról, érdemes-e kipróbálni… csak azt mondom, igen, de ha kipróbálod, szánj rá 2-3 hónapot, hogy a tapasztalataid között ne csak a “rossz” – itt a méregtelenítési fázis során tapasztaltakra gondolok, amit hajlamosak vagyunk “rosszként” értékelni – élmények maradjanak meg. Tapasztalataim és mások tapasztalatai szerint is kell ennyi idő ahhoz, hogy beálljon a “rendszer” és egyre optimálisabban kezdjen működni.

Explore posts in the same categories: Egészség

2 hozzászólás - “Warrior Diet és Paleolit étrend”

  1. Rigor Says:

    1-2kg testsúlyingadozást ekkora tömegnél szerintem felesleges figyelembe venni, hiszen egy napon belül egy nagyobb fizikai igénybevétel alkalmával akár 4-5kg-ot is simán lehet “fogyni”.
    Ennyit egy nagyobb kimaradó széklet, vagy kiszáradás is simán változtathat pro kontra. Vagy egyszerűen attól is változhat hogy 40 fok van kint, vagy már csak 10.

    • csikysystem Says:

      Rigor,

      1-2 kilógram ingadozás valóban sok mindentől lehet. Bár 190 cm magassághoz durva lenne egy “komolyabb” fizikai igénybevételtől 4-5 kilót fogyni.🙂 Mindenkinél másképp működik, de ettől szép az élet.🙂

      Üdv,
      Feri


Vélemény, hozzászólás?

