Őrsi János, fekvenyomó világbajnok – beszámoló


Tegnap előtt beszámoltam, együtt dolgozhattam Őrsi Jánossal, felkért, hogy segítsek a felkészülésében. Jani írt egy nem is akármilyen beszámolót! Ezúton is köszönöm.🙂

“Szia Feri,

Először is az eredmények!🙂

Első versenyem 2000 december OB 2. hely IPF
Utána 2001. OB 1.  (5) IPF
2002. OB. 1 IPF
2003. OB 1. IPF
2004. OB 1. IPF
2005. OB 1. IPF
2003 Vb 5. IPF
2004 Vb 1. AWPC világcsúccsal 67,5kg os súlycsoport (180, 190, 200) az utolsó kettő világcsúcs
2005 Eb 3. IPF 75kg súlycsoport
2006 WUAP EB 1. 82,5kg
2007 ben sérültem meg 2008, 2009 gyógyulgattam
2010 WPC Eb 2. 90kg
2011 WPC vb 4. 90kg RAW az előzőek mind ruhás verseny ez ruha nélküli.
Minden évben 2006 ig Balaton Kupa mindet nyertem egy kivételével mert 2006-ban kiejtettek.
Scitec RAW versenyek -90kg az utóbbi két évben volt vagy tíz amin indultam, hol Juhász Pisti hol én nyertem 2011-ben felét Pisti másik felét én.
2011 OB RAW Megsérültem a második fogáson 200-al 3.

Erőemelésben :
OB 1. 2002
Csapatbajnokság 1. 2002
OB 3. 2003
OB 2. 2004

Nagyjából ezek az eredmények, hiányzik az a három év 2007-2009

2011.12.12.  Edzés

Edzés elején Csiky Ferivel megbeszéltük a gyakorlat mechanikáját, milyen izmok hogyan, mi módon segítik az egy ismétléses maximum fejlesztését, nem csak az izom munkát vettük figyelembe hanem az idegrendszer tökéletes bevonását a gyakorlatba. Itt hozzá kell tennem, hogy a körülmények nem voltak a legmegfelelőbbek mert a pad, amin edzettem nem versenypad volt, keskenyebb és alacsonyabb támlával és fix magas villával, emiatt nem igazán lehet tökéletes gyakorlatot végrehajtani, főleg nagyobb súllyal.

Egy alapos melegítéssel kezdtük az edzést, amelyet SMR hengerrel indítottunk. A megfelelő izmok áthengerezése után egyből a főgyakorlatra tértünk ami az én esetemben a fekvenyomás volt. Itt elvégeztünk három melegítő sorozatot kisebb súllyal és rátértünk a 100kg-ra, ami még természetesen melegítő súly, de az idegrendszer tökéletes bekapcsolása miatt ezt már olyan koncentrációval végeztem mint a komolyabb súlyok esetében. 

Nagyon érdekes volt számomra hogy olyan ember aki nem kimondottan fekvenyomással foglalkozik, milyen érdekes és hasznos tanácsokat tudott adni a gyakorlatok végrehajtása során. Gondolok itt a levegőre, a lábtartásra, az izmok bekapcsolására, a tekintet vezetésére. Ennek nyilvánvaló oka a mozgás mechanikájának, a mozgásban résztvevő izmok idegek kapcsolatának tökéletes ismerete és a Jó Isten tudja még mit kell tudni ehhez. :)  

Ez történik amikor valaki tudja hogy mit kell látnia egy gyakorlat során. Az edzés alatt azt kell mondjam sokáig nem is nagyon éreztem a terhelést, szinte el sem fáradtam az edzésen, pedig jónéhány sorozatot elvégeztünk viszonylag magas ismétlésszámmal és törekedve a dinamikára.

A tapasztalat nagyon kedvező volt a rossz pad ellenére és még csak a mozgás tökéletesítse volt az edzés feladata. Kíváncsian várom a következő edzést mivel fog meglepni a Mágus🙂

Köszönöm a segítséget és a sok okosságot, igen hasznos volt!

Elvégzet gyakorlatok, sorozatok, ismétlések:

Fekvenyomás:
100-2×10
120-1×10
130-1×10
140-1×8
150-1×8
160-1×6
170-5×1
180-3×1
mind szabályos állított nyomás
kiegészítők:
ferde pados nyomás szabadsúlyos géppel
100-1×15
110-1×10
120-1×10
130-3×10
140-1×10
tárogatás:
28kg-4×12
Ezeket a gyakorlatokat végeztük az edzés során. “

Őrsi János és az SMR System

Explore posts in the same categories: Általános, Vélemények

Vélemény, hozzászólás?

