Beda Szabolcs


Egy korábbi bejegyzésemben írtam néhány sort Szabolcsról, aki eleget tett kérésemnek, miszerint írjon néhány sort magáról, pályafutásáról és az SMR Systemmel kapcsolatos tapasztalatairól. Íme…

“15 évesen kezdtem el triatlonozni, de mivel ez egybeesett az úszókarrierem kezdetével is 🙂 , elég gyorsan a duatlon felé fordultam. 1995-ben már tagja voltam a válogatottnak a veszprémi Duatlon Európa-Bajnokságon, 1997-ben 10. helyezést értem el a lengyelországi Európa-Bajnokságon, a spanyolországi Világbajnokságon pedig a 20. helyen értem célba a Junior korosztályban. Ebben az évben hazai szinten Országos Bajnok, és az „Év Junior Duatlonistája” lettem.

A következő években újra a triatlon felé fordultam, de már a hosszabb távokon. 1998-ban teljesítettem az első Ironman távomat, melyen a 2000-es év hozta el számomra a legnagyobb sikert, a 3. helyen végeztem a nagyatádi Országos Bajnokságon.

A következő években egyre inkább a futás felé kezdtem fordulni, rendszeresen részt veszek a Bécs-Budapest Szupermaratonon, 1993 óta minden évben tagja voltam valamilyen csapatnak, és rendszerint a 3-6. hely közötti helyezéseket értünk el (sajnos a verseny  a tavalyi évben elmaradt).  A futásban is a hosszabb távokat kedvelem, félmaratontól a maratoni távig, de rövidebb távokon is versenyzek, mint például a Futapest Klub által szervezett Krosszfutás sorozat. A tavalyi évben elért főbb eredményeim a hortobágyi BSI Terep Félmaratonon,  a Güssing (Ausztria) Maratonon és a BSI Balaton Maratonon elért győzelem.

Ez utóbbi versenyen elért eredményemhez nagyban hozzájárult, hogy októberben elvégeztem a Csíky Ferenc által kifejlesztett SMR System alaptanfolyamot. Nagyon jók a tapasztalataim a henger használatával kapcsolatban. A szeminárium után szinte menni is alig tudtam, úgy beállt a lábam a gyakorlatoktól, és persze közben is erős fájdalmaim voltak.

Azóta minden nap végzem a gyakorlatokat (futás után kb. 20 perc), és a fájdalom teljesen elmúlt, sokkal lazábbnak érzem az izomzatomat, és természetesen a teljesítményem is javult. Az utóbbi időben egyáltalán nem érzek izomlázat, még versenyek után sem.

A Balaton Maratonon a korábbi években szinte mindig lecsúsztam a dobogóról, most pedig a többszörös győztest (Ilisz Pál) sikerült magam mögé utasítanom, úgy, hogy nem szenvedésként éltem meg a versenyt, hanem kimondottan jó érzés volt versenyezni (leginkább a 7 km-es távon élveztem a száguldást, pedig nem vagyok egy rövidtávos alkat. 🙂 A verseny közben / után nagyon sokan megdicsértek, hogy nemcsak gyorsan, de szépen is futottam, látszott, hogy nagyon könnyedén mozgok.

Eddigi tapasztalataim alapján mindenkinek csak ajánlani tudom az SMR módszer elsajátítását és alkalmazását, függetlenül attól, hogy amatőr, vagy profi sportolóról van-e szó.

Beda Szabolcs”

Köszönöm Szabolcs! Kívánok további hasonló szép sikereket! A henger legyen Veled! 🙂

Hozzászólás